Další (textové) zajímavosti z pražské tramvajové dopravy

Rychlost jízdy

Na traťových úsecích, které jsou součástí pozemní komunikace, je nejvyšší dovolená provozní rychlost tramvajových vlaků 50 km/h. Není-li trať součástí pozemní komunikace nebo je-li silniční dopravní značkou povolena rychlost vyšší, je nejvyšší dovolená provozní rychlost 60 km/h.

Maximálně 10 km/h je povoleno jet například při couvání, při jízdě přes výhybku proti hrotu do odbočky a při jízdě v úsecích, na nichž se pracuje.

Maximálně 15 km/h je povoleno jet například při jízdě přes výhybku proti hrotu přimým směrem, při jízdě přes výhybku po hrotu z odbočky, při jízdě přes kolejové a trolejové křížení, při jízdě v obloucích o poloměru menším než 25 m (jsou označeny návěstí oblouk o malém poloměru).

Maximálně 30 km/h je povoleno jet například při jízdě přes výhybku po hrotu přímým směrem.

Maximální rychlost může být rovněž snížena pomocí stanovených návěstí pro pomalou jízdu. Mimoto musí řidič přizpůsobit rychlost jízdy situaci v provozu, stavebnímu stavu, sklonovým a směrovým poměrům, rozhledu, atd. ...

Bezpečnostní zastavovací místa

Bezpečnostní zastavovací místo je zřízeno před vybranými traťovými úseky s ohledem na spád a místní podmínky, je označeno příslušným návěstidlem a slouží k ověření funkce brzd všech tramvajových vlaků zastavením. V Praze jsou dva typy těchto míst.

Místa, z nichž se vlaky rozjíždějí vlastní hmotností:

Místa, z nichž se vlaky rozjedou zařazením jízdy:

Zpět