Návěsti na trati | ||
Pomalu | Na návěst pomalu musí tramvaj snížit rychlost na 10 km/h nejpozději v úrovni návěstidla. | |
Omezení rychlosti | Na návěst omezení rychlosti musí tramvaj snížit rychlost na rychlost uvedenou číslicemi na návěstidle v km/h nejpozději v úrovni návěstidla. | |
Ukončení omezení rychlosti | Návěst ukončení omezení rychlosti ukončuje úsek s omezenou rychlostí. Zrychlit je dovoleno poté, co návěstidlo mine celý tramvajový vlak. | |
Oblouk o malém poloměru | Návěst oblouk o malém poloměru označuje traťové oblouky o poloměru menším než 25 m, kde rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/h. Šipka na návěstidle ukazuje směr příslušného oblouku. | |
Stůj | Návěst stůj zakazuje další jízdu tramvaje. | |
Bezpečnostní zastavení | Návěst bezpečnostní zastavení označuje bezpečnostní zastavovací místo. Na tomto místě musí zastavit a tím vyzkoušet brzdy všechny tramvaje. Pokud není toto místo umístěno ve stanici, pak je zakázáno zde cestujícím nastupovat a vystupovat. | |
Přednost v jízdě před protijedoucí tramvají | Návěst přednost v jízdě před protijedoucí tramvají označuje začátek úseku v němž se tramvaje nesmí míjet. Tramvaj z tohoto směru má přednost před protijedoucí tramvají. | |
Konec úseku s předností v jízdě před protijedoucí tramvají | Návěst konec úseku s předností v jízdě před protijedoucí tramvají označuje konec úseku v němž se tramvaje nesmí míjet. | |
Dej přednost v jízdě protijedoucí tramvaji | Návěst dej přednost v jízdě protijedoucí tramvaji označuje začátek úseku v němž se tramvaje nesmí míjet. Tramvaj z tohoto směru musí dát přednost protijedoucí tramvaji. | |
Konec úseku s předností v jízdě protijedoucí tramvaje | Návěst konec úseku s předností v jízdě protijedoucí tramvaje označuje konec úseku v němž se tramvaje nesmí míjet. | |
Přednost v jízdě před protijedoucí tramvají vyznačeného typu | Návěst dej přednost v jízdě protijedoucí tramvaji nebo přednost v jízdě před protijedoucí tramvají doplněna o vyznačení typu tramvaje symbolem "T-KT", pak není povolena ve vyznačeném úseku současná jízda (míjení) všech typu tramvajových vlaků s valky, sestavenými z vozů KT8D5 nebo RT6. | |
Přednost v jízdě před protijedoucí tramvají vyznačeného typu | Návěst dej přednost v jízdě protijedoucí tramvaji nebo přednost v jízdě před protijedoucí tramvají doplněna o vyznačení typu tramvaje symbolem "KT", pak není povolena ve vyznačeném úseku současná jízda (míjení) tramvajových vlaků, sestavenými z vozů KT8D5 nebo RT6. | |
Zajišťovací výhybka | Návěst zajišťovací výhybka označuje výhybku, jejíž jazyky jsou v jedné z poloh zajištěny pružinovým mechanizmem. Do této polohy se jazyky po rozřezu dvojkolím vždy vrátí, proto je zakákáno projet výhybku jen částí tramvajového vlaku a pak změnit směr jízdy. | |
Manipulační výhybka | Návěst manipulační výhybka označuje výhybku, která je pojížděna pravidelně do jednoho směru jízdy. Návěstidlo upozorňuje řidiče, že výhybka by mohla být přestavena do nepravidelně pojížděného směru. | |
Pracovní trolejový kontakt | Návěst pracovní trolejový kontakt označuje místo na troleji určené k přestavení jazyků výhybky do druhé polohy. Toto místo musí tramvaj sběračem projíždět rychlostí max 10 km/h a buď bez proudu (u moderních vozů i s vypnutým přídavným topením či rekuperací), pokud mají jazyky zůstat v nezměněné poloze, nebo se slačeným tlačítkem "výhybka", pak proteče přestavníkem předepsaný proud a jazyky se přestaví do druhé polohy. Toto místo nesmí tramvaj přejíždět pokud je dávána návěst výhybka blokována, v takovém případě musí sběrač tramvaje zastavit ještě před označeným místem. Sběrače dalších vozů jedné soupravy nemohou přestavník ovlivnit, protože ihned za tímto kntaktem je umístěn kontakt blokovací. Odblokování je provedeno buď přejetím kontaktu za výhybkou, nebo uvolněním rezonančního obvodu v okolí výhybky. | |
Tabulka L | Tabulka L se používá jako doplňková návěst k návěsti pracovní trolejový kontakt nebo k světelnému návěstidlu polohy jazyků výhybky, je-li nutné rozlišit vztak k jedné z více výhybek. Pak označuje výhybku pro levé odbočení. | |
Tabulka P | Tabulka P se používá jako doplňková návěst k návěsti pracovní trolejový kontakt nebo k světelnému návěstidlu polohy jazyků výhybky, je-li nutné rozlišit vztak k jedné z více výhybek. Pak označuje výhybku pro pravé odbočení. | |
Elektricky ovládaná výhybka mimo provoz | Návěst elektricky ovládaná výhybka mimo provoz (skřížené bílé laťky) se umístí před světelné návěstidlo polohy jazyků výhybky, pokud není elektrické ovládání v provozu. | |
Pracovní trolejový kontakt mimo provoz | Návěst pracovní trolejový kontakt mimo provoz se umístí překryvně přes původní značku pracovní trolejový kontakt, pokud nelze elektricky ovládat uzamykatelnou výhybku. V tom případě světelné návěstidlo polohy jazyků výhybky ukazuje polohu a stav uzamčení výhybky. Přestavit ji lze ovšem pouze ručně. | |
Úsekový dělič | Návěst úsekový dělič označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači bez odběru trakčního proudu a případně i s vypnutou rekuperací. | |
Stáhni sběrač | Návěst stáhni sběrač označuje překážku na trolejovém vedení. Do takto označeného úseku nesmí vjet žádná tramvaj se sběračem proudu v provozní poloze. | |
Zvedni sběrač | Návěst zvedni sběrač označuje místo, kde řidič může zvednout sběrač proudu zpět do provozní polohy. | |
Úsek častých nehod | Návěst úsek častých nehod označuje traťový úsek, ve kterém dochází ke zvýšenému počtu dopravních nehod tramvají. Délka úseku v metrech je uvedena přímo na návěstidle. Uvedené návěstidlo má informativní charakter. | |
Přejezd s předností tramvaje | Návěst přejezd s předností tramvaje upozorňuje řidiče, že na zábrzdnou vzdálenost je přejezd, na kterém má tramvaj dopravními značkamivyznačenu přednost v jízdě. | |
Zabezpečený přejezd | Návěst zabezpečený přejezd upozorňuje řidiče, že na zábrzdnou vzdálenost je přejezd tramvajové dráhy vybavený světelným signalizačním zařízením. | |
Nezabezpečený přejezd | Návěst nezabezpečený přejezd upozorňuje řidiče, že na zábrzdnou vzdálenost je nezabezpečený přejezd. |